
Posljednje dvije godine smo gledali kako Scania testira novu generaciju svojih vozila u raznim kamuflažnim dizajnima. Danas, međutim, imamo prvu priliku da vidimo šta bi se moglo skrivati ispod tih pokrivača i kakvi bi Scania vozila uskoro mogla izaći na ceste. Uz napomenu da se ovo ne mora nužno odnositi na evropske ceste…
Moram početi s pojašnjenjem. Kineske vlasti vode službeni katalog vozila dostupnih na kineskom tržištu, koji mjesečno prima prijave novih modela i konfiguracija. Kinesko Ministarstvo industrije i tehnologije zatim objavljuje mjesečni izvještaj, u kojem su navedeni svi novi proizvodi na tržištu, zajedno s fotografijama eksterijera, detaljnim fotografijama, pa čak i tehničkim detaljima. Međutim, ako pogledamo najnovije izdanje ovog tipa – broj 399, objavljeno danas, 10. septembra 2025. – vidjet ćemo nove Scania kamione.


Verzija kineskog izvještaja br. 399 iz “Sljedeće ere”:



Novi proizvodi o kojima se izvještava u septembru uključuju dobro poznate kabine serije NextGen, koje se proizvode u Evropi od 2016. godine, a sada su planirane i za proizvodnju u novoj fabrici u Kini, koja će biti odgovorna za isporuke na šira evropska tržišta. Ali to nije sve, jer je Scania također predstavila potpuno novi proizvod: vozila sa redizajniranim prednjim dijelom. Nadalje, dok je Scania za postojeće karoserije prijavila poznate motore serije DC13 Super, redizajnirane verzije su opremljene jedinicama sa ranije nepoznatom oznakom TD13. Ove jedinice će nuditi 12,7 litara zapremine, baš kao i DC13, i bit će dostupne u dvije verzije: 460 ili 500 KS. Nadalje, vidljivi su novi detalji, poput značajno redizajnirane instrument table i bočnih kamera postavljenih u donja postolja retrovizora. Potonje su prikazane u detaljnoj grafici. Kao da to nije dovoljno, ova nova verzija karoserije nema natpis “Scania” na latinici, već na kineskim znakovima. Samo na donjem dijelu nove maske hladnjaka pojavljuju se poznata slova, koja formiraju riječi “Next Era”.
Sada se postavlja pitanje: da li je Scania “Next Era” nova verzija isključivo za kinesko tržište ili je to pregled nove generacije koja će uskoro debitovati u Evropi? Kao što je često slučaj sa lansiranjima, sve ostaje misterija, a Scania se nije zvanično oglasila po tom pitanju. Međutim, fotografije spomenutih testnih vozila, koja se voze po Evropi u kamuflaži, mogu pružiti neke tragove. Pažljiviji pogled otkriva potpuno isti raspored osvjetljenja i rešetke kao i verzija “Next Era”. Ovo bi moglo ukazivati na to da se “Next Era” također priprema za Evropu. Naravno, može se razlikovati u nekim detaljima i najvjerovatnije će dobiti drugačiji logo, napisan našim alfabetom. S druge strane, postoji i drugi scenario. Moglo bi se ispostaviti da su kamuflirana vozila koja smo vidjeli u Evropi prvobitno bila namijenjena isključivo Kini, dok će u Poljskoj biti predstavljeno nešto potpuno drugačije.
Šta će se na kraju dogoditi? Vjerovatno ćemo saznati za nekoliko ili desetak mjeseci. Lično, kladio bih se na to oko septembra 2026. godine, kada se u Hanoveru održava dvogodišnji IAA Transportation, najveći evropski sajam kamiona. Na kraju, želio bih naglasiti da cijela ova situacija simbolično podcrtava koliko je kinesko tržište postalo važno. Ovo je drugi put u nekoliko mjeseci da evropski proizvođač predstavlja novi proizvod u Kini, ali ga nismo vidjeli u Evropi. Prethodna takva situacija dogodila se s novim Mercedes Actros ProCabinom, koji je posebno razvijen za kinesko tržište u produženoj verziji, nudeći vozačima udobniji prostor za spavanje.