Vozači dobijaju visoke kazne zbog “nedostatka GNSS signala”. Šta se može učiniti da se to izbjegne?

Posljednjih mjeseci, italijanski vozači i prevoznici prijavili su sve veći broj skupih i strogih kazni izrečenih zbog navodnog “nedostajućeg GNSS prijenosa” u pametnim tahografima druge generacije (G2V2), prema italijanskoj web stranici o transportu uominietrasporti.it. Najčešća indikacija u izvještajima o inspekciji je “nema GNSS signala”.

Na osnovu toga, vlasti primjenjuju Član 179. italijanskog Zakona o autoputevima – odredbu namijenjenu vozilima sa manipulisanim ili nefunkcionalnim tahografom. Kazne su vrlo stroge: od 866 do 3.464 eura, mogućnost suspenzije vozačke dozvole do tri mjeseca, 10 kaznenih bodova i solidarna odgovornost kompanije.

Međutim, ovo je pogrešno tumačenje od strane vlasti. Podsjećamo, italijansko Ministarstvo unutrašnjih poslova je u cirkularu od februara 2024. godine navelo da greške “!1C” i “!0F” ne ukazuju na kvar, već na “jednostavnu softversku anomaliju ili privremeni problem sa autentifikacijom satelitskog signala”. Takav događaj ne čini tahograf nefunkcionalnim. Uređaj radi, snima podatke i ostaje u skladu sa zakonskim propisima.

Propisi EU (uključujući Uredbu (EU) 799/2016) također jasno razlikuju anomaliju od kvara, klasificirajući odsustvo GNSS signala u prvu kategoriju.

U čemu je problem sa GNSS-om? Često se radi o vanjskim smetnjama.

Vijeće Evropske unije istaklo je problem u dokumentu od 21. maja 2025. godine, koji ukazuje na rastući broj smetnji GNSS signala (ometanje i lažiranje).

Glavni izvori ovih smetnji su Rusija i Bjelorusija, a posljedice osjećaju ne samo kamioni već i brodovi i avioni.

U takvim slučajevima, odgovornost vozača ili prevoznika za privremeni gubitak signala je očigledno isključena.

Šta prevoznici trebaju učiniti da bi izbjegli nepravedne kazne?

Ne radi se o izbjegavanju inspekcija, već o ostvarivanju svojih prava i pripremi odgovarajuće dokumentacije. Da biste izbjegli kaznu, u slučaju kvara GNSS signala, trebali biste:

Odmah osigurati podatke s tahografa i zabilježiti kod greške. Ovo je bitan dokaz. Kodovi “!1C” i “!0F” označavaju anomaliju, a ne kvar, i mogu poništiti kaznu.

Zahtijevati precizan pravni osnov od nadležnih organa.

Prevoznik ili vozač imaju puno pravo da od inspektora traže opravdanje za klasifikaciju anomalije kao “kvar”.

Često se ispostavi da službenici pogrešno primjenjuju Član 179.

Zatražiti stručno mišljenje od servisa tahografa.
Ovlašteni servis može potvrditi da uređaj ispravno radi i da je problem isključivo povezan sa GNSS signalom.
Takva dokumentacija je vrlo jak argument za žalbu.

Uz žalbu priložite dokumente EU i tumačenja ministarstva.
Objašnjenja Ministarstva unutrašnjih poslova i odredbe Uredbe EU 799/2016 jasno ukazuju na to da takve anomalije ne predstavljaju kvar.
U praksi je često dovoljno samo navođenje ovih dokumenata da se kazna poništi.

Uvedite proceduru za rješavanje gubitka GNSS signala unutar vaše kompanije.
Ovo bi mogla biti kratka uputa za vozača:

Zabilježite vrijeme i lokaciju,
Prijavite problem dispečeru,
Napravite snimak ekrana sa kodom greške,
Prijavite grešku po povratku u kompaniju.

Takvi jednostavni koraci omogućavaju efikasnu odbranu u slučaju inspekcije.

Osim toga, prevoznici bi trebali pravilno obučiti vozače i objasniti razliku između “anomalije” i “kvara”. Mnogi vozači nesvjesno prihvataju kaznu jer pretpostavljaju da organi za provođenje zakona bolje poznaju propise.

Ne zaboravite provjeriti tehničku i pravnu osnovu za kaznu tokom inspekcije.

Povezane objave

KOMENTARI

ODGOVORITE

Molimo unesite Vaš komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime

PODIJELI

ZADNJE VIJESTI