Mlađi vozači za volanom kamiona. EU mijenja pravila za izdavanje vozačkih dozvola i razmjenu informacija o prekršajima.

Evropska unija usvojila je nove propise o vozačkim dozvolama osmišljene da poboljšaju sigurnost na cestama, olakšaju pristup profesiji vozača kamiona i autobusa i poboljšaju razmjenu informacija o prekograničnim prekršajima.

Prema propisima koje je jučer usvojio Evropski parlament, vozačka dozvola kategorije C može se dobiti s 18 godina, pod uslovom da postoji potvrda o stručnoj osposobljenosti. Oni bez takve potvrde moći će dobiti dozvolu tek nakon navršene 21 godine.

Slična pravila primjenjivat će se i na vozačke dozvole kategorije D – profesionalni vozači s odgovarajućom potvrdom moći će početi raditi s 21. godinom, a ostali s 24. godinom.

Ovaj korak ima za cilj povećati pristup profesiji profesionalnog vozača uz održavanje visokih sigurnosnih standarda.

Kraći rok važenja dokumenata i obavezni ljekarski pregledi

Vozačke dozvole za vozače kamiona i autobusa važit će pet godina. Države članice će imati mogućnost skratiti ovaj period za one starije od 65 godina kako bi osigurale češće zdravstvene preglede.

Prije izdavanja ili obnavljanja vozačke dozvole, profesionalni vozači će morati proći ljekarske preglede, uključujući preglede očiju i kardiovaskularnog sistema. Za privatne vozače, države će moći primijeniti pojednostavljenu proceduru samoprocjene zdravlja, ali profesionalni vozači će ostati pod punim medicinskim nadzorom.

Digitalna vozačka dozvola i razmjena informacija o prekršajima

Novi propisi će uvesti format digitalne vozačke dozvole, dostupan putem mobilne aplikacije. Međutim, svaki vozač će zadržati pravo da dobije tradicionalni dokument – ​​izdat u roku od tri sedmice od podnošenja zahtjeva.

Nova rješenja imaju za cilj olakšati provjere na cesti, smanjiti prevare i pojednostaviti razmjenu informacija između država članica.

Jedan od ključnih elemenata reforme je jačanje prekogranične razmjene podataka o saobraćajnim prekršajima. Zemlje EU će brže razmjenjivati ​​informacije o vozačima koji čine prekršaje izvan zemlje registracije – uključujući one koji se odnose na vožnju pod utjecajem alkohola, prekoračenje brzine, nekorištenje sigurnosnog pojasa ili korištenje telefona tokom vožnje.

Cilj je osigurati da nijedno kršenje propisa ne prođe nekažnjeno – bez obzira na zemlju u kojoj je vozač počinio prekršaj.

Veći naglasak na sigurnost i obuku vozača

Novi propisi obavezuju zemlje EU da poboljšaju kvalitet obuke i ispita za vožnju. Ispiti će obuhvatiti teme kao što su korištenje sistema pomoći vozaču, svijest o opasnostima mrtvih uglova, korištenje mobilnih telefona i zaštita pješaka i biciklista.

Za nove vozače bit će uveden i probni period od najmanje dvije godine. Tokom ovog perioda, primjenjivat će se strože kazne za prekršaje poput vožnje pod utjecajem alkohola, prekoračenja brzine i nekorištenja sigurnosnog pojasa.

“Transportna zanimanja postat će atraktivnija”

Izvjestiteljica Evropskog parlamenta Jutta Paulus (Zeleni/ALE, Njemačka) naglasila je da će novi propisi učiniti vozačka zanimanja pristupačnijim i atraktivnijim, uz održavanje visokih sigurnosnih standarda.

“Nova direktiva će uvesti digitalnu vozačku dozvolu, dajući građanima izbor između aplikacije i fizičke kartice. Obuka vozača će uključivati ​​više elemenata vezanih za sigurnost pješaka i biciklista. Volonteri, poput vatrogasaca i spasilaca, moći će lakše upravljati vozilima hitne pomoći”, rekla je Paulus.

Tri godine za primjenu propisa

Novi propisi će stupiti na snagu 20 dana nakon objavljivanja u Službenom listu EU. Države članice će imati tri godine da prenesu propise u nacionalno zakonodavstvo, a zatim još godinu dana da u potpunosti implementiraju sistem.

Reforma je dio šireg paketa sigurnosti na cestama u okviru EU “Vizije nula”, čiji je cilj eliminacija smrtnih slučajeva u cestovnom saobraćaju do 2050. godine.

Povezane objave

KOMENTARI

ODGOVORITE

Molimo unesite Vaš komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime

PODIJELI

ZADNJE VIJESTI