
Španski drumski transport već tri decenije prolazi kroz ogromne promjene. Pod prijetnjom protesta širom zemlje, lokalne kompanije su osigurale niz zaštitnih propisa: stroge kazne za kašnjenje u plaćanju, indeksiranje cijena goriva u tarifama transporta, ograničenja vremena čekanja za utovar i istovar te zabranu utovara i istovara od strane vozača kamiona.
Sada lokalna organizacija ATFRIE skreće pažnju na još jedno pitanje: probleme povezane s paletama. ATFRIE je špansko udruženje prevoznika rashladnih tereta. Njegove kompanije članice dnevno upravljaju s preko 15.000 kamiona, a zbog specifične prirode rashlađenog tereta redovno se susreću sa sistemima zamjene paleta. Stoga je ATFRIE tokom svog 48. kongresa zamjenu paleta učinio jednom od glavnih tema, obraćajući se problemu prvenstveno iz perspektive radnih uslova vozača.
ATFRIE je citirao izvještaj iz 2020. godine koji je pripremio Univerzitet u Murciji. Zaključio je da učešće vozača u sistemima zamjene paleta predstavlja značajno opterećenje za prevoznike rashladnih tereta, dijelom zato što smanjuje produktivnost vozača, nameće im dodatno opterećenje i može dovesti do čestih bolovanja. Navedene su kalkulacije da završetak cijelog procesa zamjene paleta može zahtijevati od vozača da preveze 924 kilograma. Ako su palete mokre, ova težina može biti i veća. Također je napomenuto da su zamjene paleta često praćene rizikom od bakterija i virusa zbog nedostatka adekvatnog praćenja sanitarnih standarda. Nadalje, prisutna je i povećana težina vozila zbog transporta praznih paleta i brojni administrativni tereti. U ovoj situaciji, ATFRIE je pozvao na zabranu uključivanja vozača u proces zamjene paleta kako bi ih zaštitio od štetnih uslova rada. Nadalje, organizacija ne namjerava nametnuti nacionalnu zabranu, već međunarodnu zabranu, koja bi se primjenjivala u svim državama članicama Evropske unije.
U praksi bi to moglo značiti da će špansko udruženje pokušati zainteresovati Evropsku komisiju za svoju ideju. ATFRIE se također zalagao za potpuno ukidanje sistema zamjene paleta, relikta uvedenog u transportnu industriju 1980-ih. Umjesto toga, predložili su stvaranje velikih sistema za iznajmljivanje paleta, na koje bi se povezali i kupci i primaoci tereta. Ovo bi se moglo organizirati bez zamjena, a istovremeno bi se osigurala znatno bolja kontrola nad kvalitetom i čistoćom paleta
Samo je jedan original. -www.teretnjaci.ba
Firme treba da prodaju robu na paletama.A takođe i da kupuju robu na paletema.Na utovaru vozač da bele euro palete.A na istovaru ti daju crne i trule,Mokre,pobuđale.Na sledećem utovaru izvadite 33 palete a oni kažu valja lupam 15.Ponovo spakivaj u paletar.Pritom naplati prevozničkoj firmi što nema sve bele palete po naj skupljoj ceni a natovare robu na š klasu od poleta.Drugi problem je što na istovaru vam vrate palete i stave do prednje stranice u hladnjači.A onda kao konj vučeš palete po hladnjači i spustaš na zemlju pa onda vuci u paletar.Sve to ne smete raditi u krugu firme.Već na nekom parkingu.A gospoda na istovaru nema viljuškar da vam donese palete do paletara.Ima utovara gde vozač mora da digne palete u prikolicu dabi utovario rabu.Sve to ručno a po krugu se vozi viljuškar za njihove potrebe.Ali ne da donese ili odnese palete.Pod hitno zabraniti zamenu paleta.Kupac i prodavac po zakonu moraju kupovati i prodavati robu na paletama.Mnoge transportne firme imaju problem sa dugovanjima prema firmama zbog paleta.Ja već duži niz godina vozim lekove gde nema zamene paleta.Tako treba da bude na svim utovarima.Daj bože da se donese zakon da vozači nemaju dodira sa paletama i sa utovarom i istovarom.
https://shorturl.fm/8LN0c