Veliki nedostatak vozača kamiona: Globalni problem ili veliki mit?

RMF24 objavio članak pod naslovom “Nedostatak vozača je rastući problem” u vezi kojeg imamo najnovije podatke. Publikacija citira podatke Udruženja poslodavaca Transporta i logistike Poljske (TLP), navodeći nedostatak od 150.000 radnika. Također tvrdi da čak ni plate od 10.000 PLN neto nisu dovoljne da privuku poljske vozače na međunarodne rute. Stoga se TLP žali na poteškoće u zapošljavanju vozača izvan Evropske unije, navodeći rekordno duga vremena čekanja na vize i boravišne karte. Takvi izvještaji, naravno, nisu ništa novo. Slušamo ih godinama, ne samo u Poljskoj već i širom svijeta. Posebno je indikativna činjenica da se o kriznom nedostatku vozača raspravlja i u Njemačkoj – odakle se mnogi poljski vozači sele zbog posla – i u Indiji – odakle se mnogi vozači sele u Poljsku zbog posla. Ranije ove godine Njemačka je procijenila da trenutno ima manjak od 40.000 do 60.000 kvalifikovanih vozača. Također je predviđeno da bi se ovaj broj uskoro mogao umnožiti, jer je 39 posto njemačkih vozača starije od 55 godina i uskoro će se penzionisati. Ova starosna struktura značajno se ističe u poređenju s drugim industrijama, gdje je prosjek od 25 posto stariji od 55 godina (o ovom fenomenu sam detaljnije govorio u ovom članku).

U međuvremenu, indijski ministar saobraćaja je ovog proljeća najavio da zemlji hitno treba 2,2 miliona profesionalnih vozača kako bi pratila tempo ekonomskog rasta. To je podstaklo Indijce da razmisle o tome kako revolucionirati sistem obuke i privući mlade ljude u profesiju koja je ranije imala negativnu sliku, povezanu s niskim platama. U međuvremenu, u Sjedinjenim Državama se nedavno pojavio potpuno drugačiji pristup. Brojni lokalni mediji o saobraćaju, kao što su “Land Line Magazine”, “FreightWaves” i “Commercial Carrier Journal”, istakli su debatu o tome da li nedostatak vozača zaista postoji ili je to samo štetan mit koji šire najveće transportne kompanije. Sve je to zbog izvještaja koji je pripremila Nacionalna akademija nauka, inženjerstva i medicine (NASEM) na zahtjev američkog Kongresa za nove propise o tržištu rada.

Izvještaj NASEM-a istakao je ogroman prostor za poboljšanje plata i uslova rada vozača kamiona. To je učinjeno u svjetlu važnosti ovih profesionalnih grupa za društvo i, istovremeno, situacije u samoj transportnoj industriji. Ove kritične zaključke brzo su podržali američki sindikati, kao i lokalno Udruženje malih transportnih kompanija i vozača kamiona. To je dovelo do talasa medijskih izvještaja potpuno drugačije prirode od onih koje je posljednjih godina objavila ATA, organizacija koja predstavlja najveće sjevernoameričke prevoznike. Komentatori su počeli isticati da je nedostatak vozača tema koju posebno eksploatišu kompanije sa stopom fluktuacije zaposlenih i do 90 posto ili više. Posljedično, ove kompanije se ne bore toliko sa nedostatkom vozača, koliko sa nedostatkom pojedinaca koji su spremni da prihvate specifične uslove rada. Također je napomenuto da je ozbiljan nedostatak vozača naveden kao pogodno objašnjenje za razne inicijative: povećanje težine vozila, smanjenje starosnih uslova, dovođenje radnika sa drugih kontinenata, pa čak i implementacija sistema autopilota. Nadalje, počeli su se pojavljivati ​​statistički podaci koji pokazuju da broj Amerikanaca s CDL dozvolama (lokalni ekvivalent C+E) stalno raste, sada znatno veći nego prije 2020. Sve je to poslužilo kao argumenti za dvije tvrdnje: masovni nedostatak vozača mogao bi biti mit, a transportna industrija jednostavno treba poboljšati uvjete rada u velikim kompanijama kako bi ih ponovo učinila financijski atraktivnima, privlačeći one koji već imaju dozvole.

Povezane objave

KOMENTARI

  1. Great article, thanks for sharing such valuable insights! 🙌 I really appreciate the way you explained the topic so clearly and made it easy to understand. It’s rare to find content that is both informative and practical like this. By the way, I recently came across a helpful platform called profis-vor-ort.de — it connects people quickly with local experts and services in Germany. I think it could be a great resource for anyone interested in finding trustworthy professionals nearby. Keep up the great work, I’ll definitely be following your future posts!

  2. Fantastic read! 👏 I really appreciate how clearly you explained the topic—your writing not only shows expertise but also makes the subject approachable for a wide audience. It’s rare to come across content that feels both insightful and practical at the same time. At explodingbrands.de we run a growing directory site in Germany that features businesses from many different categories. That’s why I truly value articles like yours, because they highlight how knowledge and visibility can create stronger connections between people, services, and opportunities.Keep up the great work—I’ll definitely be checking back for more of your insights! 🚀

  3. Thank you for sharing such a well-structured and easy-to-digest post. It’s not always easy to find content that strikes the right balance between informative and engaging, but this piece really delivered. I appreciated how each section built on the last without overwhelming the reader. Even though I’ve come across similar topics before, the way you presented the information here made it more approachable. I’ll definitely be returning to this as a reference point. It’s the kind of post that’s genuinely helpful no matter your level of experience with the subject. Looking forward to reading more of your work—keep it up! profis-vor-ort.de

ODGOVORITE

Molimo unesite Vaš komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime

PODIJELI

ZADNJE VIJESTI