Prevoznici iz BiH uputili zahtjeve Ministarstvu komunikacija i transporta BiH: Traže prekid diskriminacije, izmjene pravilnika i povrat akcize

Sarajevo, 6. maj 2025. – Na vanrednoj zajedničkoj sjednici Odbora za propise, Predsjedništva i Upravnog odbora Konzorcijuma logistika Bosne i Hercegovine, jednoglasno su usvojeni zaključci i zahtjevi koji su upućeni Ministarstvu komunikacija i transporta BiH, na čelu s ministrom Edinom Fortom. Prevoznici upozoravaju na niz sistemskih problema u sektoru drumskog transporta i zahtijevaju hitnu reakciju državnih institucija.

Zaustaviti diskriminaciju vozača iz BiH u EU

Konzorcijum poziva Ministarstvo da hitno otvori pitanje diskriminacije vozača iz BiH, koji se, prema njihovim tvrdnjama, suočavaju s hapšenjima i represivnim mjerama prilikom boravka u državama EU. Traži se da se kao dokaz boravka priznaju podaci iz digitalnog tahografa, koji evidentira radno vrijeme vozača, odmori i boravak, čime bi se pravedno obračunavalo pravilo 90 dana unutar 180 dana, u skladu s evropskim propisima (AETR, Uredba 561/06 i SSP).

Izmjene Pravilnika o licenciranju

Prevoznici zahtijevaju izmjene Pravilnika o licenciranju kojim bi se:

  • Ukinula odredba o obaveznom posjedovanju evropskih ili međunarodnih certifikata, jer ista, kako navode, pogoduje samo dvjema firmama.
  • Uvela kategorija „Centar izvrsnosti“ za obuku vozača, koji bi bili operateri s 10 i više vozila, sa stručnim menadžerom.
  • Ukinula obaveza polaganja državnog ispita i tzv. KV vozača, te omogućila stručno osposobljavanje kroz praksu u centrima izvrsnosti – 280 sati za osnovno obrazovanje, 140 za srednje.
  • Priznavanje EU Code 95 odmah po potpisivanju ugovora.
  • Omogućio rad vozačima iz Srbije i Crne Gore uz priložene certifikate.

Ekonomija, registracija i olakšice

Konzorcijum traži ukidanje dodatnih troškova za izdavanje CEMT potvrda, navodeći da je sektor do sada izdvojio oko 20 miliona KM bez stvarnog efekta. Predlaže se da se potvrde izdaju prilikom tehničkog pregleda, bez dodatne takse.

Također, traži se:

  • Rješenje za pitanje tzv. treće tablice, koje je, prema njihovim riječima, godinama zanemareno.
  • Smanjenje cijene registracije poluprikolica sa prosječnih 1300 KM na 150 KM kako bi se firme mogle modernizirati i proširiti.
  • Ukinu monopol nad ATP certifikatima i otvore najmanje pet izdavačkih centara (3 u FBiH i 2 u RS).
  • Uvođenje zakonske obaveze plaćanja prevoza u roku od 35 dana, uz mogućnost naplate putem garantnog fonda u slučaju kašnjenja.

Povrat akciza i popusti na autoputeve

Poseban zahtjev odnosi se na povrat ili umanjenje akciza za prevoznike koji ostvaruju kilometražu van BiH, uz priložene CMR tovarne listove. Također, traži se povećanje popusta za domaće prevoznike za korištenje autoputeva na 50%, uz uvođenje jedinstvenog sistema uređaja za naplatu cestarine.

Zelena agenda i modernizacija voznog parka

Konzorcijum predlaže da Ministarstvo pokrene programe finansijske pomoći iz fondova EU i Fonda za zaštitu životne sredine za kupovinu ekološki prihvatljivih vozila, u skladu sa Zelenom agendom EU, čime bi se smanjile emisije CO2 i spriječili dodatni troškovi prevoznicima zbog nadolazećih poreza na emisije.

Konzorcijum logistika BiH jasno poručuje da se domaći transportni sektor suočava s ozbiljnim izazovima i nepravednim praksama, kako u zemlji, tako i u međunarodnom okruženju. Ukoliko nadležne institucije ne reaguju promptno, prevoznici upozoravaju na dalju marginalizaciju sektora, gubitak konkurentnosti i mogućnost preseljenja kapaciteta van BiH.

(GPMaljevac)

Povezane objave

KOMENTARI

ODGOVORITE

Molimo unesite Vaš komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime

PODIJELI

ZADNJE VIJESTI