
Vjerojatno ste čuli za DSRC antene, odnosno uređaje koji daljinski preuzimaju informacije sa tahografa kako bi otkrili, na primjer, vožnju bez kartice, korištenje “prekidača” ili jednostavno prekoračenje normi*. Do sada smo takve uređaje viđali uglavnom na krovovima policijskih automobila ili na privremenim štandovima, kao što je slučaj, na primjer, u Poljskoj. Međutim, Italijani imaju drugačiju ideju o ovoj tehnologiji, želeći je koristiti kao dio stalnih, stacionarnih kontrolnih punktova.
Prve fiksne DSRC antene, koje imaju ulogu pilota, već su postavljene na autoputu A1, na raskrsnici Fiorenzuola, i na autoputu A14, na raskrsnici Rimini Sud. U narednim mjesecima biće dodata još se dva punkta, planirana na autoputu A1 između Milana i Napulja, kao i na autoputu A4 između Milana i Breše.
Sve navedene tačke pripremljene su u saradnji sa Autostrade per l'Italia i policijom autoputeva. Dakle, ukoliko određena antena otkrije nepravilnosti, policija će odmah dobiti informaciju o tome i može uputiti patrolu za naznačenim vozilom. Inspektor će morati izvršiti hapšenje, provjeriti rezultate daljinskog pregleda i izreći kaznu za svaku manipulaciju.
Ovo je još jedna ideja Italijana za automatizaciju pregleda kamiona. Istovremeno se radi na novim mjernim uređajima koji mogu odrediti masu i dimenzije iu vangabaritnim transportima težine preko 200 tona. Više o tome pisao sam u sljedećem članku: Laserski skener će automatski mjeriti kamione – brze inspekcije u Italiji
*Novi tahografi sa funkcijom daljinskog upravljanja moraju se ugraditi u rabljena kamiona koji obavljaju međunarodni transport. Legendarna oprema iz južne italijanske zemlje i dalje će moći da leti sa starim tahom.