Volvo je predstavio svoj prvi samovozeći kamion “spreman za proizvodnju” koji je razvio u suradnji s Aurorom, tvrtkom za tehnologiju autonomne vožnje koju su osnovali bivši rukovoditelji Googlea, Ubera i Tesle.

Kamion se temelji na novom Volvo VNL-u, modelu teškog tegljača koji je namijenjen prvenstveno za tržište SAD-a. Autonomna verzija kamiona ima niz senzora i kamera za koji informacijama pune Aurorin sustav autonomne vožnje razine 4. Ovaj sustav, tvrdi proizvođač, kamionu omogućuje vožnju bez čovjeka za upravljačem. Dvije tvrtke tvrde da je kamion “namjenski dizajniran i napravljen” za Aurorin skup hardvera i softvera za samostalnu vožnju.
Ovaj kamion je prvi predstavnik naše standardizirane globalne autonomne tehnološke platforme, koja će nam omogućiti uvođenje dodatnih modela u budućnosti, donoseći autonomiju svim modelima kamiona Volvo Grupe u drugim zemljopisnim područjima i s drugim namjenama”, rekao je Nils Jaeger, predsjednik Volvo Autonomous Solutions.
Volvo, koji proizvodi oko 10 posto svjetskih kamiona ove klase, prvi je počeo surađivati s Aurorom 2018. na rješenjima za samovozeće kamione. Tvrtke su testirale svoju tehnologiju na javnim cestama, pri čemu je prevaljeno više od 1,5 milijuna kilometara
Unatoč tvrdnjama Volva i Aurore ostaje pitanje hoće li ova model zaživjeti i u široj uporabi. Dosadašnji pokušaju uvođenja autonomnih taksija u čemu su prvenstveno prednjačile tvrtke Cruise i Waymo sa svojim taksijima završio je fijaskom uslijed kojeg se Cruise morao povući sa cesta, a Waymo je pod istragom vlasti zbog nesreća. S obzirom na to da su autonomni kamioni potencijalno mnogo opasniji od autonomnih automobila možemo očekivati velik otpor javnosti i vlasti koji bi mogao onemogućiti ili odgoditi njihovu široku komercijalnu upotrebu. Vozači kamiona, za sada, mogu još mirno spavati.