Prvi autonomni kamion na autoputu

MAN već neko vrijeme intenzivno unapređuje razvoj autonomnih kamiona za upotrebu u logističkim čvorištima i za saobraćaj od čvorišta do čvorišta na autocestama, a nedavno je postao prvi proizvođač komercijalnih vozila koji je dobio odobrenje za testiranje nivoa 4 prema njemačkom Zakonu o autoputevima.

Obim tereta, a posebno transporta između logističkih centara – kao što su skladišta velikih online prodavnica – stalno raste. Za ove transporte, u takozvanom saobraćaju od čvora do čvora, posebno je pogodna upotreba autonomnih kamiona. Kamioni su uvijek na putu, izuzetno štedljivi i sigurni. Ne zahtijevaju pauze tokom vožnje, tako da se vozila mogu u potpunosti integrirati u blisko sinkronizirane logističke procese. Dugoročno, efektivna upotreba autonomnih kamiona može smanjiti ukupne operativne troškove za deset do 15 posto. Nova tehnologija takođe može ublažiti nedostatak vozača. Samo u Njemačkoj već nedostaje do 100.000 vozača kamiona.

Prototipovi ove godine, druga godina komercijalne vožnje
“Danas činimo još jedan veliki korak prema autonomnim komercijalnim vozilima, što je također važno područje budućnosti pored prelaska na pogone bez CO2. Ove godine prvo provodimo testove s prototipovima na autoputu Od 2025. godine slijede daljnji projekti u odnosu na serijsku proizvodnju autonomnih kamiona kao Autobahn GmbH, za postavljanje autonomnih vozila na puteve“, kaže Alexander Vlaskamp iz izvršnog odbora MAN Truck & Bus SE.

Komunikacija sa infrastrukturom
„Autobahn GmbH igra centralnu ulogu u autonomnoj vožnji na njemačkim autoputevima“, objašnjava Dirk Brandenburger, tehnički direktor Autobahn GmbH. “Ne samo da odobravamo autonomnu vožnju na određenim dionicama autoputa, već aktivno potičemo umrežavanje i komunikaciju između infrastrukture autoputa i vozila sa tzv. kooperativnim inteligentnim transportnim sistemima. To je ključno za autorizaciju, a time i sigurnost autonomnih vozila na putu .”

Briga za sigurnost
Za probnu vožnju prvog autonomnog kamiona, Autobahn GmbH je pregledao MAN-ov koncept kao dio prijave za probnu licencu prije nego što je Savezna uprava za automobilski transport službeno odobrila MAN-u početkom aprila. Autobahn GmbH će ubuduće biti odgovoran i za odobravanje radnih površina na autoputevima za serijsko odobrenje autonomnih vozila. Operater vozila određuje rute na kojima treba voziti njegova vozila sa funkcijama autonomne vožnje, a Autobahn GmbH zatim provjerava da li su te rute prikladne za upravljanje tim vozilima.

Bogato iskustvo u oblasti autonomne vožnje
MAN već dugi niz godina pokreće autonomnu vožnju kroz različite istraživačke i razvojne projekte. Od 2017. do 2019. MAN je razvio i testirao elektronski povezane kamione u zajedničkom istraživačkom i razvojnom projektu sa DB Schenkerom. Ovi posebno sigurni i ekonomični konvoji korišteni su više od šest mjeseci u redovnom prijevozu generalnog tereta na autoputu A9 između Neufahrna i Nirnberga. Od 2019. do 2023. godine, ANITA projekat sa partnerima Deutsche Bahn, Fresenius University of Applied Sciences i Götting KG fokusirao se na potpunu digitalnu integraciju autonomnog kamiona u logistički proces pretovara kontejnera sa drumskog na željeznički. A od 2022. godine MAN radi sa Autobahn GmbH i drugim partnerima iz industrije, nauke i tehničkog testiranja na projektu ATLAS-L4 na razvoju autonomnog kamiona za upotrebu u transportu autoputem između logističkih čvorišta. Projektom se tako konkretno implementira zakon o autonomnoj vožnji, usvojen u Njemačkoj 2021. godine, koji već omogućava vožnju bez vozača po jasno definisanim rutama i uz tehničku kontrolu. Na kraju projekta planirane su praktične probne vožnje prototipa sa sigurnosnim vozačem na autoputu. MAN je do danas podnio 133 patentne prijave u oblasti autonomne vožnje, od kojih su 33 već odobrene. Učešćem u projektima @CITY, BeIntelli i MINGA, MAN je također uključen u razvoj automatizirane vožnje gradskih autobusa.

Povezane objave

KOMENTARI

ODGOVORITE

Molimo unesite Vaš komentar
Molimo Vas unesite Vaše ime

PODIJELI

ZADNJE VIJESTI