Švicarska uprava za ceste predstavila je poboljšanu verziju rješenja pod nazivom Astra Bridge. Trebalo bi da bude još bolje prilagođen za upotrebu kamionima, a istovremeno će obezbediti veći protok saobraćaja, ograničavajući potencijalne gužve.
Most Astra je svojevrsni privremeni vijadukt na točkovima, dugačak 100 metara i širok 3,1 metar. Postavlja se na dionicama koje zahtijevaju površinsku sanaciju, tako da se radovi mogu izvoditi na dnu, a na vrhu dvotračnim saobraćajem. Osim toga, vijadukt ima i vlastiti pogon i sistem daljinskog upravljanja, koji može postići brzinu do 0,5 km/h. Dakle, kada je 100 metara nove površine spremno, čitavu konstrukciju jednostavno treba pomaknuti naprijed kako bi se radovi nastavili.
Saobraćajni sistem koji koristi Astra Bridge:
Prva upotreba Astra mosta dogodila se u proljeće 2022. godine, tokom renoviranja švicarskog autoputa A1. Rješenje je dobro funkcioniralo u praksi, iako su se njegove rampe – 69 metara po strani – pokazale malo prestrme. Kamioni sa niskim stanjima morali su da uspore na njima, što je dovelo do prekida saobraćaja. Zbog toga su Švajcarci odlučili da unaprede svoj projekat, predstavljajući novu, poboljšanu verziju ove nedelje.
U ovoj novoj verziji, rampe su produžene za 10 metara sa svake strane. To je bilo dovoljno da se napadni ugao smanji sa 6,1 na 1,25 posto. Kao rezultat toga, čak i vrlo niska vozila – uključujući nosače automobila i poluprikolice na kat – mogu bezbrižno ući na rampu, a postižu brzinu od 60 km/h. Takođe je potvrđeno da će biti moguće održavati veće brzine za vozila hitne pomoći, kao što su policijska ili hitna pomoć.
Nakon uspješno položenih testova na zatvorenoj stazi, danas počinje svoj praktični test i nova verzija Astra Bridgea. Vijadukt je ponovo podignut na švajcarskom autoputu A1, ovoga puta na deonici kod Solothurna, prema Cirihu, a ispod njega će biti zamenjena kolovozna površina, koja će trajati otprilike do sredine avgusta. Dakle, ako prođete kroz Švicarsku u naredna četiri mjeseca, možda ćete imati priliku vidjeti zaista zanimljiv fenomen.
Na kraju, treba razjasniti finansijska pitanja. Originalna verzija Astra Bridgea procijenjena je na 20 miliona franaka, a nakon poboljšanja troškovi su porasli na 25 miliona franaka. Pa zašto su Švajcarci izabrali nešto tako skupo? Objašnjenje je jednostavno – to je zapravo jedini način da se osigura da se obnova autoputa može izvesti bez dugotrajnog sužavanja puta, a samim tim i bez velikih gužvi. Uzimajući u obzir ogromne gubitke koje stvaraju saobraćajne gužve – za jedan kamion mogu iznositi i 200 eura po satu- u konačnici bi se cjelokupna investicija mogla vratiti privredi.