U posljednjih nekoliko godina, Kinezi su postali građevinska sila. Iako to ovdje još nije vidljivo, na drugim kontinentima nikoga ne iznenađuju kineska tijela, čak ni ona za vrlo specijalizirane primjene. To je zbog kineske izvozne strategije, koja se fokusira na prodaju potpuno gotovih vozila sa ugrađenim karoserijama. Ipak, i dalje postoji određena grupa aplikacija u kojima Kinezi uvoze zatvorene kamione iz Evrope. U nastavku ćemo pogledati nešto poput ovoga.
Austrijska kompanija EMPL Fahrzeugwerk redovno priprema vatrogasna vozila sa duplom kabinom za izvoz u Kinu. Ova vozila se koriste u najužem dijelu velikih aglomeracija, gdje okretanje kamiona postaje veliki problem. Druga primjena su akcije u tunelima na sve gušćoj mreži kineskih autoputeva. Otuda kopija na fotografijama, koja je nedavno napravljena u EMPL Fahrzeugwerk za klijenta iz Kine. U pitanju je MAN TGM 18.320, sa pogonom na sva četiri točka, upravljanjem na sva četiri točka, dva sistema upravljanja, dve kabine i jednim sistemom pogona. Potonji je baziran na 6,9-litarskom motoru snage 320 KS, a njime se može upravljati iz obje kabine putem duplih komandi. Osim toga, osvjetljenje je udvostručeno, sa stražnjim svjetlima postavljenim ispod svake kabine.
Sama karoserija dolazi u dvije različite veličine – na jednom kraju je jedna kabina sa dva sjedišta, dok je na drugom kabina za posadu za šest osoba. Ukupno ima mjesta za osam vatrogasaca, a vozač će se mijenjati u zavisnosti od očekivanog smjera saobraćaja. Umjesto toga, između kabina je postavljena tipična protivpožarna konstrukcija, sa rezervoarima za 2.000 litara vode i 200 litara sredstva za gašenje, agregatom od 25 kVa, jarbolom za rasvjetu od 6 metara i sistemom prskalica oko cijele šasije. Osim toga, korišten je sistem od četiri kamere, koje su zajedno stvarale sliku “ptičje perspektive” sa rasponom od 360 stepeni. Ovo je da bi se olakšalo manevrisanje u veoma uskim prostorima.
Na kraju, dodaću da se slično modifikovani MAN-ovi mogu naći ne samo u Kini, već i u Evropi. Najpoznatije primjere dali su vatrogasci koji rade u tunelu ispod Mont Blanca, što je bila direktna posljedica tragedije 1999. godine. Tada je došlo do tragičnog požara kamiona u tunelu, poginulo je 39 ljudi, a jedan od glavnih problema pokazala se vrlo ograničena pokretljivost vatrogasaca, koji su u to vrijeme još uvijek bili opremljeni jednokabinskim kamionima. Zapravo, jedino vozilo koje je uspješno spasilo ljude od ovog požara bio je motocikl. Jedan od italijanskih spasilaca izveo je 10 ljudi jednog po jednog, što ga je na kraju koštalo života.
MAN F2000 za spasioce sa Mont Blanca: